Ik word er HE-LE-MAAL gestoord van, man! zei ze die middag toen ik binnenkwam.
Waarvan? vroeg ik.
Weet je nog een paar maanden terug, dat we die lekkere wijnen proefden bij die nieuwe leverancier? D'r is altijd wat met die lui! Vorige week hadden ze de verkeerde wijn gepickt, waardoor we het weekend niet het reguliere arrangement konden aanbieden. Tijdje terug was er opeens een nieuwe jaargang van die Sauvignon uit Nieuw Zeeland. Prima. Maar wel opeens 2 euro duurder!! En denk je dat ze dat van tevoren hebben doorgegeven???
Ik hield wijselijk mijn mond maar even, omdat ik wist dat als ze boos was, ze ook écht boos was.
Ze ging verder....
En denk nou ook maar niet dat die gast ook maar een keertje langs is geweest om eens te kijken hoe het gaat met ons en de nieuwe wijnen. Laat staan eens een hapje is komen eten.
En het is nou niet dat we niks bestellen bij 'm of zo. Echt de zoveelste in de lange rij die gewoon zijn spul hier dumpt en that's it!! Is een beetje service nou echt zoveel gevraagd???
Ow, wacht! Ik vergeet nog wat!! Die proefflessen van vorige week voor het nieuwe menu? Die hebben ze ons gefactureerd! Moet ik daar ook weer achteraan....
Ik word er helemaal gek van!!!
Hoe kan ik je helpen? vroeg ik haar.
Nou, ik wil gewoon iemand die een beetje service geeft in plaats van alleen maar wijnen hier neergooit.... Iemand die opneemt als ik bel. Een whatsappje beantwoordt, en dan liefst niet pas na 4 dagen. Lekkere wijnen hebben ze allemaal wel, dus daar gaat het nog niet eens om. Maar gewoon iemand die naar me luistert en me serieus neemt....
Dat moet toch niet zo heel ingewikkeld zijn???
Ik was haar restaurant manager, en dit is eigenlijk in a nutshell hoe zij mijn eerste klant werd en het zaadje van Wijnvertellers werd geplant.
De volgende ochtend werd ik wakker en belde ik enkele van mijn relaties uit de wijnwereld.
Al snel vond ik een grote importeur die wel naar me wilde luisteren en uiteindelijk zelfs met me wilde samenwerken.
Zij de opslag en de logistiek, en ik kan me focussen op wat voor mij het allerbelangrijkste is: de klant!
Bleek nog te werken ook!
De afgelopen 7 jaar is Wijnvertellers gespecialiseerd geraakt horeca-ondernemers te helpen die volgende stap te zetten.
Op wijngebied, uiteraard; door bijvoorbeeld eens kritisch naar het assortiment te kijken, inkooppercentages door te lichten en in nauw overleg tot een betere kaart te komen die goed aankomt bij zowel de gast, de collega's op de vloer en zeker ook de accountant!
Maar ook met trainingen voor de bediening. Maar dan wel leuk he. Niet van dat saaie geneuzel. Zodat de jongens en meiden op de vloer wat meer kennis en vertrouwen krijgen. En ze meer verkopen. Zonder te verkopen. Dat werk....
Of een keertje een avond meelopen in het team. Accenten zetten, tips geven.
Maar bovenal: we ZIJN er voor onze klanten!! Ook 's avonds en in het weekend.
Overigens....
Die wijntrainingen kunnen we sinds kort ook 24/7 aanbieden!
Alle info over jullie wijnkaart op een online platform, altijd toegankelijk en up to date, voor (vooral!) de collega's op de vloer, maar ook eventueel als alternatief/toevoeging voor/op de bestaande wijnkaart voor de gast!
Goed idee toch? Precies, dat vonden wij ook!
Hier vind je meer info daarover >>> KLIK
Naja, dat dus.
En nog meer. Maatwerk vooral. Vinden we leuk...
Leuk trouwens dat je helemaal tot hier hebt gelezen!
Mag ik daaruit opmaken dat onze manier van werken je wel aanspreekt?
Neem eens contact op, doen we een bak koffie en kijken of we jullie kunnen helpen de volgende stap te zetten.
© 2024 www.wijnvertellers.nl - Powered by Shoppagina.nl